משרד ההגנה הבריטי: שיירת הטנקים הרוסית נמצאת במרחק 30 ק"מ מקייב

שלמה ריזל No Comments on משרד ההגנה הבריטי: שיירת הטנקים הרוסית נמצאת במרחק 30 ק"מ מקייב

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי אומר כי קווי ההגנה של מדינתו מחזיקים מול ההתקפות הרוסיות: "רצו להשמיד אותנו כל כך הרבה פעמים ולא הצליחו. מי שחושב שהאוקראינים יפחדו, יישברו או ייכנעו – הוא לא יודע דבר על אוקראינה, ואין לו מה לחפש פה".

צילומי לווין של חברת MAXAR צילום: MAXAR
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משרד ההגנה הבריטי מדווח כי שיירת המשוריינים הרוסית שעשתה דרכה לקייב נתקלה בהתנגדות עיקשת של צבא אוקריאנה וכן סבלה מתקלות טכניות שעיכבו את התקדמותה. כעת, כך על פי הדיווח השירה נמצאית במרחק של 30 ק"מ מהבירה קייב.

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי אומר כי קווי ההגנה של מדינתו מחזיקים מול ההתקפות הרוסיות. בסרטון שהפיץ אמר הנשיא האוקראיני "רצו להשמיד אותנו כל כך הרבה פעמים ולא הצליחו. מי שחושב שהאוקראינים יפחדו, יישברו או ייכנעו – הוא לא יודע דבר על אוקראינה, ואין לו מה לחפש פה".

צילום: MAXAR

עדכונים שוטפים

13:36 – ‏תובע בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג מאשר: צוות מיוחד יצא היום לאוקראינה לחקירת פשעי מלחמה אפשריים באזור

13:35 – פגיעה ישירה בשכונת מגורים בעיר צ'רניהיב באוקראינה

צילום: MAXAR

מוקדם יותר היום

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום למלחמה באוקראינה וקורא למנהיגי העולם לפעול במהירות לפני שהמצב יהיה גרוע יותר. "הדברים נראים רע בשטח אבל חשוב להבין שאם מנהיגי העולם לא יפעלו במהירות, זה יכול להיות הרבה יותר גרוע", הדגיש בנט והוסיף "באחריות השחקנים הגדולים בעולם לפעול מהר כדי להוציא את שני הצדדים משדה הקרב לשולחן המשא ומתן".

הכוחות הרוסיים ממשיכים בהשתלטות על אזורים נוספים והלילה (בין רביעי לחמישי) לראשונה הישג משמעותי לרוסים כשהם כובשים את 'חרסון' – עיר נמל מרכזית בדרום המדינה, במקביל להפצצות קשות שנשמעו גם בשעות האחרונות בבירה קייב.

גורמים אמריקניים אומרים כי נראה שרוסיה מגבירה את התקיפות שלה על תשתיות בבירה. ראש העיר הכבושה חרסון דיווח כי חמושים נכנסו לבניין העירייה ומאמש הטילו הרוסים עוצר על התושבים.

ובזירה הדיפלומטית, אתמול שוחח ראש הממשלה בנט בהפרש של כמה שעות עם נשיא רוביה פוטין ונשיא אוקראינה זלנסקי. הנשיא הרוסי הבהיר לבנט כי התחשבות באינטרסים הביטחוניים של מוסקבה היא בין התנאים המרכזיים ליישוב הסכסוך. בקרמלין מסרו כי שני הצדדים הסכימו להמשיך במגעים.

חכ"ל לשעבר סבטלובה: "המלחמה תשתנה, זה עשוי להמשך זמן רב"

בתוך כך, התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג מאשר כי נפתחה חקירה על פשעי מלחמה שבוצעו במהלך הפלישה הרוסית אוקראינה. על פי הדיווח -בית הדין החל באיסוף ראיות.

האלוף במיל' ישראל זיו: "הצבא הרוסי עושה רושם רע מאוד"

שגריר ארצות הברית בישראל, טום ניידס הודה לישראל על שסייעה לגייס עוד מדינות לגנות את רוסיה בהצבעה בעצרת הכללית של האו"ם אתמול. "יש חשיבות רבה לפוליטיקה" הדגיש ניידס. 141 מדינות הצביעו בעד הקריאה לרוסיה להסיג מיד את כוחותיה מאוקראינה, 5 מדינות התנגדו להחלטה ביניהן סוריה וצפון קוריאה. עם זאת, מדובר בהחלטה הצהרתית בלבד וחסרת משמעות מעשית. על הגינוי במועצת הביטחון, שהינו בעל משמעות – הטילה רוסיה וטו.

האלוף במיל' ישראל זיו: "הצבא הרוסי עושה רושם רע מאוד"

איתן גלבוע, פרופ' ליחסים בינלאומיים באוניברסיטת בר אילן אומר הבוקר ל'קול חי' כי "התנהלות ישראל נכונה, הצביעה בעד החלטה שתובעת את רוסיה לצאת מגבולות אוקראינה. שוטר רע ושוטר טוב לא רע בדיפלומטיה, עמדתה הרשמית של ישראל היא התייצבות לצד אוקראינה. השיחות של בנט עם פוטין לא שוות שום דבר, פוטין מנצל את זה לצרכי תעמולה".

משלחת איחוד הצלה נחתה ברומניה: 160 פליטים יובאו ארצה

סין ידעה על התוכנית הרוסית לפלוש לאוקראינה – כך פורסם אמש ב'ניו יורק טיימס' בהתבסס על מקורות בכירים בבית הלבן ובאירופה ששוחחו עם העיתון האמריקני. על פי הדיווח לבכירים סינים הייתה "מידה כלשהי" של ידע על הכוונות של רוסיה אם כי אין וודאות שהתקיימו גם שיחות ישירות בין שני ראשי המדינות.

שבוע למלחמה במזרח אירופה: הרוסים כבשו את 'חרסון'

העיצומים הכלכליים על רוסיה משפיעים מאוד על המצב במדינה, כשהבורסה במוסקבה מתרסקת וערך הרובל נסחר בשפל חסר תקדים.

במקביל, עליות מחירים חדות ברחבי רוסיה וחשש כבד בקרב האוליגרכים הרוסיים מפני החרמה של למעלה מ-40 מיליארד דולרים הנמצאים בבנקים ברחבי העולם.

שבוע למלחמה במזרח אירופה: הרוסים כבשו את 'חרסון'

למלחמה גם השפעה על כל העולם- זינוק במחירי הנפט עלולה להוביל לעליה נוספת במחיר הדלק, וגם חשש מעליה במחיר החיטה – כשרוסיה ואוקראינה אחראיות על ייצוא 30% מכלל החיטה העולמי.



0 תגובות